Saturday, March 31, 2007

اجرای اسکریپ ،اینبار در مرورگر اپرا

اکستنشن Greasemonkey در فایرفاکس امکان اجرای اسکریپها را در این مرورگر ایجاد میکنه اما این امکان در اپرا هم وجود دارد .اول باید جایی رو برای قراردادن اسکریپها در نظر بگیرید.مثلا در درایو C یه پوشه با نام user js بسازید .اسکریپها (فایلهای با فرمت js ) را باید در این پوشه قرار دهید.سایت http://userjs.org جایی که شما میتوانید اسکرپهای مورد نظرتون را برای اپرا انتخاب و ذخیره کنید. بعد از اینکه اسکریپها را در پوشه user js قرار دادید ،اپرا را باز کنید.به این قسمت برید:
Tools > Preferences > Advanced > Content > JavaScript Options
در پایین بر روی choose کلیک کنید و پوشه user js را انتخاب کنید.

حالا چند اسکریپ مفید رو معرفی میکنم:
1-بلاک فایلهای فلش موجود در صفحات و فریم ها
این اسکریپ فلشهای موجود در صفحات رو بلاک میکنه.درست همون کاری که اکستنشن flash block برای فایرفاکس انجام میده.البته این اسکریپ به غیر از فلش ، فریم های تبلیغاتی هم بلاک میکنه.با دو بار کلیک میتوانید اجازه لود شدن رو به محتویات بلاک شده میدید.این اسکریپ را از اینجا ذخیره کنید

2-بزرگ یا کوچک کردن تصاویر

اسکریپ بعدی مربوط به بزرگ یا کوچک کردن تصاویر موجود در صفحات است.به این صورت که بر روی هرعکسی برید یک تولبار کوچک نشون داده میشه و شما میتوانید با کلیک (+) اندازه تصویر را بزرگ و با کلیک (-) کوچک کنید.این اسکریپ را از اینجا ذخیره کنید.

3-مستقیم به سمت عکس در بخش جستجوی عکس گوگل
این اسکریپ مربوط میشه به بخش جسنجوی عکس گوگل.کار به این صورته بعد از نمایش نتایج ، با کلیک بر روی هر thumbnail به صورت مستقیم به سمت لینک اصلی اون عکس منتقل میشوید.این اسکریپ هم از اینجا ذخیره کنید.

4-ایجاد غلط گیر ساده
شما اگه بخواید امکان غلط گیر(spell checker) رو در اپرا اضافه کنید باید یه فایل حدود 10 مگابایتی رو دانلود کنید.اما یه راه دیگه هم وجود داره.با استفاده از این اسکریپ میتوانید یک غلط گیر ساده رو در اپرا ایجاد کنید.
برای استفاده این فایل zip را از اینجا دانلود کنید.همه محتویات رو در پوشه مربوط به ذخیره استایلها (user js ) انتقال بدید.
خب مثلا شما میخواهید پستی رو در یک فروم ارسال کنید.برای استفاده از این استایل ابتدا پستتون رو تایپ میکنید و بعد بر روی گزینه check spelling در پایین کلیک میکنید.(باید به اینترنت وصل باشید).




1 comment:

Anonymous said...

سلام دوست عزیز
مدتی هست که مطالب شما رو پیگیری میکنم منتهی نمیدونم چرا با دیگر دوستان تبادل لینک نمیکنید تا دیگران هم از وبلاگ شما استفاده کنند

با اجاز ه من لینک دادم