Tuesday, March 20, 2007

Unplug گزینه دیگر برای دانلود ویدئو در فایرفاکس

برای دانلود ویدئو در فایرفاکس دو اکستنشن video downloader و Ook? video Ook! شناخته شده ترند اما حالا با unplug آشنا شوید.unplug صرفا برای دانلود ویدئو کاربرد ندارد و فقط امکان ذخیره این نوع فایلها رابرای ما ایجاد میکند!

کاری که این اکستنشن انجام میده اینه که با اسکن سریع ، هر یک ازانواع فایلهایی که دریک صفحه قرار گرفته رودر صفحه ای دیگربصورت hyperlink نمایش میده و در ادامه کاربره که فایل مورد نظرش رو انتخاب میکنه.
برای اینکه با کار اکستنشن بیشتر آشنا بشید یه مثال میزنم.
من یک ویدئو در سایت یوتیوب انتخاب میکنم.در صفحه مربوط به ویدئو بر روی آیکون unplug (ماهی سبز رنگ!!) که در کنار سرچ بار قرار گرفته کلیک میکنم.نتایج در تصویر زیر مشخصه.



همونطور که میبینید دو لینک قرار گرفته.در زیر هر لینک هم نوع فایل مشخص شده.چیزی که مادر یوتیوب به دنبالش هستیم یک ویدئوی از نوع flash video یا flv است.پس با توجه به این موضوع ،لینک بالایی مورد نظر ماست.(لینک پایینی مربوط به فلش player است) و میتوانیم به راحتی فایل را دانلود کنیم.
اما اینکه آیاازunplug میشود در همه سایتهای اشتراک ویوئو استفاده کرد؟
در تستی که من انجام دادم unplug در سایتهای معروفی مثل youtube ،google video وdaily motion جواب داد (یعنی لینک ویدئو را میدهد) ودر بین سایتهای ikibs ،my toons و farsitube فقط farsitube جواب داد.ولی به نظر میرسه از بسیاری از این نوع سایتها پشتیبانی کند.
unplug را میتوانید از اینجا دانلود کنید.




No comments: