Thursday, May 17, 2007

گوگل جدید

چند وقتی هست که در حال دیدن تغییراتی در ظاهر و نحوه نمایش جستجوها در گوگل هستیم اما هنوز گوگل همه این تغییرات را رو نکرده اگر براتون جالبه و میخواید بدونید که چه تغییراتی در آینده جستجوی گوگل ایجاد میشه بهتره نگاهی به صفحه GoogleExperimental بیندازید .طرح جدیدی از گوگل،جایی که شما میتوانید ویژگیهای جدید و تغییرات ظاهری که بر روی
گوگل آزمایش میشه رو ببینید.در این صفحه در مورد هر یک از ویژگیها توضیحاتی داده شده و حتی گوگل امکان آزمایش هر یک از آنها رو به کاربران داده و از آنها میخواد تا نظرانشان را در مورد آن ویزگی جدید به گوگل ارسال کنند.
اگر به صفحه Google Experimental بریم ، میبینیم که چهار ویژگی جدید که در حال ارزیابی هستند معرفی شده اند.درمعرفی هر یک از ویژگیها در قسمت Get started with one of these queries ، نمونه هایی برای آزمایش آنها قرار گرفته که با کلیک بر روی آنها میتوانید ایجاد ویژگی مورد نظز را در جستجوی گوگل ببینیید.
دو ویژگی Left-hand search navigation و Right-hand contextual search navigation به نظر آشناتر می آیند و میتوان گفت تقریبا همان چیزیست که در جستجوی جامع (Universal Search)و امکان پیشنهاد گوگل دیده بودیم .به هر حال هر دو ابزاری هستند برای رسیدن کاربر به بهترین نتیجه در کمترین زمان ممکن.

Timeline and map views
نشان دادن نتایج بر حسب یک خط زمانی یا نقشه.این ویژگی به این صورته که کلمات کلیدی و مکانهای مرتبط با عبارت مورد جستجو ، استخراج میشود و بعد وقایع و حوادث مربوط به جستجو به ترتیب زمان نشون داده میشه(Timeline view) و یا در مورد دیگر ،مکانهای مرتبط با جستجو در نقشه نشان داده میشوند(map view).




Keyboard shortcuts
ویژگی جدید دیگر استفاده از کلیدهای میانبر برای نتایج جستجو است.به این صورت که ما باید فلشی که در صفحه قرار گرفته را با انتخاب کلیدهای J (نتیجه بعدی) ، K(نتیجه قبلی) و O (انتخاب نتیجه) به سمت لیست نتایج هدایت و انتخاب کنیم.

طرح Google Experimental ،واقعا ایده بسیار جالبی از طرف گوگل بود. من که از امکانات خیلی خوشم بخصوص این دو تای آخری که اشاره کردم حالا این که چه زمانی این امکانات را در گوگل میبینیم ،احتمالا در آینده معلوم میشود...

No comments: