Saturday, June 16, 2007

آزمایشگاه بلاگر هم راه افتاد!


اگه یادتون باشه گوگل مدتی پیش قسمت جدیدی رو ایجاد کرد با نام GoogleExperimental که در آن تغییراتی که قراره در موتور جستجوش قرار بده ،معرفی میکنه و امکان آزمایش آنها را به کاربران میده.حالا مشابه همین قسمت در سرویس بلاگربا نام Blogger in draft ایجاد شده است (draft.blogger.com) جایی که امکاناتی که قرار است در آینده در بلاگر قرار گیرند مورد آزمایش کاربران قرار میگرند و حتی میتوان از این امکانات درارسال پستها استفاده کرد.
اما چطور از قابلیتهایی که در این قسمت مورد آزمایش قرار میگرند اطلاع یابیم؟ خوشبختانه گوگل همزمان با ایجاد این مکان یک وبلاگ اختصاصی هم برای آن به این آدرس راه انداخته که در اون ویژگیهای جدید معرفی میشوند و کاربران میتوانند نظراتشان را در مورد انها بیان کنند.
اولین ویژگی که درآزمایشگاه بلاگر قرار گرفته امکان آپلود ویدئو است.اگر به قسمت ویرایشگر پست برید میبینید یک دکمه جدید برای آپلود ویدئو اضافه شده.روند انتخاب ویدئو برای آپلود برخلاف آپلود عکس خیلی سریع اتفاق می افته.با کلیک بر روی آن خیلی سریع پیغام دیگری نمایش داده میشه که درآن میتوان ویدئو را از کامپیوتر انتخاب کرد ودستور آپلود را داد ( خیلی خوب میشه که در آینده روند انتخاب عکس برای آپلودهم به همین سرعت انجام بگیره).ویدئوهای آپلودی به صورت خصوصی در سرویس ویدئوی گوگل هاست میشوند و شامل جستجوی ویدئوی گوگل هم نمیشوند.

بی ربط: احتمالا تا مدتی به دلیل مشغله درسی نمیتونم یعنی نباید طرف اینترنت بیام.

2 comments:

Kourosh said...

ممنون. خبر خوبی بود

Anonymous said...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.